Bestill flyreise!
- Hvor og når vil du reise?

Vanlig stilte spørsmål

 

Før Bestilling

Hvordan fungerer Golf Plaisir Flex-reiser?

Med Golf Plaisir Flex-reiser søker du via vår søkemotor etter hotell, fly, og starttider for golf, med umiddelbar treff blant 100-talls ulike hotell, fly alternativer og golfbaner. Vi samler resultatet og viser tilgjengelighet og priser online. På Golf Plaisir Flex-reiser reiser du på egenhånd og reisen kan kun bestilles online på vår hjemmeside.

Hvordan betaler jeg min reise?

Du kan betale med bank, kredittkort eller i nettbanken. Hele beløpet skal betales ved bestilling.

Vi er en større gruppe som skal reise, kan det bestilles sammen?

Siden de fleste flyselskap har spesielle regler og vilkår og innimellom gunstigere priser for gruppebestilling er det ikke mulig å søke/bestille for fler enn 9 personer om gangen. Om du ønsker å gjøre en gruppebestilling- ta kontakt med vår salgsavdeling for våre ordinære Golf Plaisir-reiser.

Kan dere sende meg et tilbud på en Golf Plaisir Flex-reise?

Nei. Siden priser og tilgjengelighet på hotell, og fly endrer seg heletiden er det ikke mulig. De mest oppdaterte prisene får du ved å gjøre et nytt søk. Nei. Flex-reiser kan kun bestilles online via vår hjemmeside.  

Før avreise

Hvor mye bagasje kan jeg ta med meg?

Hvor mye bagasje du kan ha med deg kommer an på hvilken type billett du reiser med. Kontroller hva som gjelder for ditt flyselskap på deres hjemmeside.

Når får jeg mine flybilletter og reisedokumenter?

Når di bestiller din reise så får du  en epost som heter Dine reisedokumenter. Dette dokumentet er din billett og skal sammen med din bestillingsbekreftelsen skrives ut og tas med på reisen.

Hva gjør jeg hvis jeg må avbestille?

Hvis du må avbestille din reise, kontakt oss på epost: flex-golf@golfplaisir.no

Kan jeg ender på min flyreise?

I visse tilfeller kan man få endret sin flybillett men da mot en administrativ avgift + eventuelt avgifter fra flyselskapet og forskjellen i billettpris. Kontakt oss på epost flex-golf@golfplaisir.no hvis du skulle ha behov får å endre på din flyreise.

Kan jeg endre hotell?

Majoriteten av alle hotell er det ikke mulig å av- eller ombestille. I visse tilfeller kan det endres men da mot en administrativ avgift + eventuelt avgifter fra hotell og forskjellen i pris. Kontakt oss på epost flex-golf@golfplaisir.no

Kan starttider endres?

Starttider kan endres så lenge golfklubben medgir dette og så sant det finnes andre ledige tider. Administrativ avgift + eventuelt avgifter fra golfklubben og forskjellen i greenfee pris. Kontakt oss på epost flex-golf@golfplaisir.no

Er det trygt å reise dit jeg vil bestille min reise?

Golf Plaisir og Apollo følger alltid DU:s reiserekommandasjoner. Les mer på DU:s hjemmside.

Hvilke vaksiner trenger jeg?

For å forebygge sykdom under og etter din reise er det ditt eget ansvar og undersøke hvilke vaksiner du eventuelt behøver. Ved et besøk hos vaksinesenteret får du veiledning til hva du bør gjøre får å ikke bli sykt. Reisearrangøren har ikke ansvar får å informere deg om eventuelle smittsomme sykdommer fra reisemålet. Ved graviditet gjeller visse restriksjoner for å fly. Om du er usikker, kontakt flyselskapet.

Hva gjelder for pass og visum?

Du har selv ansvar får å iaktta nødvendige formaliteter før avreise som for eksempel gyldig pass, visum, vaksiner og forsikringer. Har du spørsmål om visum henvender vi deg til ditt respektiv land ambassade og konsulat. Her får du også generell passinformasjon.

Under reisen 

Hvordan og når kan jeg sjekke inn?

Vi anbefaler at du sjekker inn minst 2 timer før avreise for reiser innenfor Europa og minst 3 timer på reiser utenfor Europa. Eventuelle endringer på avganger får man normalt via sms eller epost. Det er derfor viktig at du har tilgang til det mobilnummeret og epostadresse som du har oppgitt i din bestilling.

Er flyet i tide?

For å vite om ditt fly er i tide anbefaler vi at du alltid kontrollerer aktuelle flytider i god tid gjennom flyselskapet eller checkmytrip.com. Det er reisendes eget ansvar å kontrollere eventuelle endringer på tidstabellen. Golf Plaisir eller Apollo har ikke ansvar for eventuelle ekstra kostnader som kan komme ved endringer på tidstabellen.

Kommer jeg til å møte personale fra Golf Plaisir ved ankomst på flyplassen?

Nei. Når man reiser på en flex-reise reiser man på egenhånd. Det kommer ikke til å være tilgjengelig Golf Plaisir personal på plass for de som reiser på en Flex-reise. Ingen flyplasstransfer er inkludert så det må ordnes på egenhånd.

Hvordan kommer jeg meg til hotellet, golfbanen?

Når du kjøper Flex-reise reiser du på egenhånd og du har selv ansvar for transport til og fra f.eks. flyplass og hotell.

Etter reisen

Hvordan reklamerer jeg på en reise?

Gjelder det sykdom, skade eller innbrudd henviser vi til forsikringsselskapet. Har du en reklamasjon angående din reise fyller du ut dette skjemaet. Ikke glem at kommentarene dine skal nå oss senest to måneder etter ankomst. Finner du ikke svar på dine spørsmål her kan du kontakte oss på epost: flex-golf@golfplaisir.no eller på tlf: 21 01 75 86.